Заняття в 5-х класах “Інтернет-залежність, кібербулінг”
Заняття в 5-х класах “Інтернет-залежність, кібербулінг”
Заняття в 5-х класах “Інтернет-залежність, кібербулінг”

19/01/2021

Правила батьківської поведінки в організації навчання дитини

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

Як допомогти дитині приготувати уроки?

28/12/2020

Що робити під час карантину? Чим зайнятися на канікулах?

Коли ми чуємо слово «карантин», відразу постає питання: «З ким залишити дітей?», «Що робити цілими днями, перебуваючи всім разом вдома?». Добре, коли є бабусі, які готові забрати онуків до себе і опікуватися ними. А якщо немає? Тут, мабуть, прийдеться шукати няню, якщо не можете залишити роботу, або самим готуватися до ролі вчителя, вихователя, кухаря, організатора, менеджера тощо, і при цьому ще дистанційно працювати.

Питання не з легких для кожної сім’ї, особливо, в якій є діти молодшої школи.

Перед тим, як надати конкретні поради, хочу звернути увагу на такі моменти, які дуже часто залишаються непоміченими – на організацію робочого дня. Саме усвідомлена організація є запорукою його вдалого проведення.

1. Якщо в сім’ї відсутня дисципліна, і дитина робить все, що їй заманеться, то зараз саме той час, коли її можна навчити поважати інших членів сім’ї та дослухатися до їхніх потреб. Тут варто пам’ятати, що не дитина виховує вас, а ви – її.

2. Молодші школярі не вміють планувати.  Тому записаний звечора батьками режим наступного дня буде досить доречним в цьому випадку. Він дасть можливість і вам і дитині займатися своїми справами і зберігати емоційний комфорт, доки не прийде час спільного проводження.

3. Молодші школярі погано регулюють та контролюють свою поведінку, мотивація їх слабка. Вони часто поводять себе імпульсивно, кидають нецікаву, на їх погляд, справу, намагаються зайнятися тим, що більше подобається (пограти на планшеті, подивитися мультики), і так цілий день. Тут варто згадати про смайлики за виконану роботу, якими їх мотивують в школі. Пропоную разом з дитиною обговорити оцінювальні смайлики, завести тижневик і вклеювати або малювати їх для виконаних завдань та їх рівня виконання (чудово, добре, старайся краще…) за планом роботи, про який ми говорили в минулому пункті. Смайлики можна замінити якимись дрібничками (ґудзики, намистинки або щось інше, що цікаве дитині) і потім із цього зробити якусь поробку або, наприклад, при накопиченні 20 маленьких заохочень, обміняти на щось більше, що також буде цікавим вашій дитини. Так само оцінювати можна і поведінку дитини на протязі дня.

А чим саме можна зайнятися на карантині та канікулах?

1. На карантині залишається навчання, хоча воно і дистанційне. До цього слід віднестися відповідально. Адже шкільна програма не стоїть на місті, а наздоганяти її потім дитині буде дуже важко.

2. Читання книг. Нажаль, сучасні діти майже не читають книжки. Але, саме читання книг збільшує словниковий запас, формує грамотність, розвиває увагу, пам’ять, мислення. Читання книг ніколи не нашкодить! Це вже перевірено часом! Чому б не вибрати разом з дитиною книжку (до речі, зараз дуже багато цікавих книжок сучасних українських  та  зарубіжних авторів, таких як Всеволод Нестайко, Девід Вольямс «Велика втеча дідуся», Том Флетчер «Різдвозавр», Ірена Карпа «День білок», Уліс Мур «Двері у міжчасся», Анне-Кам. Вестли «Марта і бабуся», Джеф Кінні «Щоденник слабака», «Казки для хлопчиків», Ерік Гантер «Коти-Вояки», Кетрін Еппагейт «Останниця»…)

3. Заняття творчістю. В Інтернеті можна знайти безліч майстер-класів з хенд-мейду: аплікації, виготовлення ляльок-мотанок, декупаж, вироби з паперу, тканини,  вторинної сировини та інших матеріалів.

4. Настільні ігри. Їх варто обирати за віком. Для молодшої школи підійдуть: «Супер-ферма», «Пентагон», «Uno», «Смотри в оба», «Ясса» та багато інших.  Лото, доміно, пазли, «кубіки-рубіки», п’ятнашки, шахи, конструктори – теж будуть цікаві  вашим дітям. Ці ігри прекрасно розвивають всі пізнавальні процеси.

5. Допомога по дому. Залучайте дітей до виконання домашньої роботи. Це буде цікаво і корисно дітям, а вам, можливо не відразу, але в недалекому майбутньому, полегшить хатню роботу і життя.


Заповіді батьківства

Одвічне питання турбує не одне покоління батьків: як виховувати дитину? Що робити, аби вона виросла доброю людиною, розкрившись усіма своїми здібностями, аби змогла віддати людям те, з чим прийшла у світ?

Чимало вчених у різний час обґрунтували своє бачення батьківської педагогіки. Світова психолого-педагогічна думка виробила ряд цінних настанов, які з урахуванням сучасного практичного досвіду лягли в освіту прийнятих у Міжнародний рік дитини десяти правил поведінки батьків, своєрідного кодексу любові, що його мають дотримуватися ті, кому Богом призначено плекати найдорожчий скарб – їхніх дітей.

1. Люби свою дитину!

Радій її присутності біля тебе, приймай її такою, якою вона є, бо то твій паросток, твоє творіння. Не ображай і не принижуй її, не розхитуй її віри в себе, не завдавай болю несправедливою покарою, не відмовляй у твоїй довірі, дай їй привід любити тебе. 

2. Оберігай своє дитя!

Захищай дитину від фізичних та душевних небезпек, навіть, якщо доведеться жертвувати власними інтересами й ризикувати своїм життям. Не зважай ні на що, коли йдеться про твоє дитя, про твою дитину квітку, яку можуть знівечити.

3. Будь добрим прикладом для своєї дитини!

Прищеплюй до духовних вартостей свого народу і сам живи, дотримуючись його традицій. Стався до дитини з великою відповідальністю, їй потрібне таке домашнє вогнище, де сім’я дружна, де шанують і люблять людей похилого віку, де підтримують тісні та щирі зв’язки з усім родом та друзями. Вона має жити у такій родині, де панує чесність, справедливість, скромність, гармонія у всьому.

4. Грай зі своєю дитиною!

Віддай дитині стільки часу, скільки необхідно для її розвитку. Менше зважай на свої власні інтереси, бо інтереси дитини – водночас і твої. Багато розмовляй з нею, не відвертайся, коли вона щось говорить: може саме в ту мить дитина звіряється тобі найбільшими таємницями свого життя. Грай з нею так, як їй подобається, приймай серйозно її гру, світ її уяви. 

5. Працюй зі своєю дитиною!

Допомагай дитині, коли вона намагається взяти участь у якійсь справі. Коли підросте, потроху залучуй до праці з людьми і для людей. На дозвіллі, під час канікул, не бідкайся, що вона втомиться від роботи, бо для неї праця з дорослими – то погляд у майбутнє.

6. Дозволь дитині набувати життєвого досвіду, нехай навіть не безболісного, але самостійного!

Дитина визнає лише такі враження, які пережила самостійно, а твій власний життєвий досвід (хоч як тобі прикро) часто-густо не важить для неї нічого. Тож дай їй змогу самій “збирати свою скриню”, навіть якщо тут існує певний ризик. Надмірна опіка й тепличні умови життя можуть викликати соціального інваліда.

7. Покажи дитині можливості і межі людської волі!

Розкрий перед дитиною чудові можливості розвитку й самоутвердження людської особистості відповідно до її особливостей та обдарованості. Водночас показуй на прикладах, що кожен має визнавати норми співжиття і дотримуватися їх у родині, в колективі, у суспільстві.

8. Привчай дитину бути слухняною!

Стеж за поведінкою дитини і спрямовуй її так, щоб учинене нею не завдавало шкоди ані її самій, ані будь-кому. Не обминай моментів, коли вона не гарно поводиться у твоїй присутності, зауваж і поясни, чому треба чинити саме так, а не інакше, для неї це буде наукою. Винагороджуй за додержання установлених правил, однак у разі нагальної потреби наполягай на шануванні їх за допомогою розумного покарання. 

9. Чекай від дитини лише таких думок та оцінок,  на які вона здатна на даному етапі свого розвитку  і які може підказати її власний досвід!

Мине багато часу, доки дитина навчиться орієнтуватись у складному світі, що оточує її. Допомагай її, скільки зможеш, і вимагай від неї власної думки чи самостійного висновку тільки з урахуванням реалій її вікового розвитку і вже набутого досвіду.

10. Давай дитині змогу набувати такі враження,  які полишатимуть вартісні спогади!

Дитина, як і дорослий, “живиться” різними враженнями, які знайомлять її з довкіллям і життям інших людей. Дбай про те, щоб вона бачила, чула, відчувала, якомога більше цікавого для себе, щоб збагачувалася корисними знаннями і добрими почуттями


Заняття в молодшій школі “Вчимося жити в мирі і злагоді”

З 7 по 11 вересня у школі відбулись заняття практичного психолога Мельник В.О. з учнями перших класів “Повага до себе та інших людей”